Skip to main content
Ring til os

    Hvordan arbejder omstillingsvikarer i Siemens?

    Siemens er en af verdens største producenter af energieffektive og ressourcebesparende teknologier. I Danmark beskæftiger Siemens ca. 6.300 medarbejdere. Vi har interviewet Mariann Esmann fra Siemens, som er ansvarlig for omstillingen og receptionen ved Siemens kontor i Ballerup.

    Job som receptionist

    Kundens udfordringer

    Fleksibel bemanding i en travl reception

    Hos Siemens i Ballerup har receptionen en central rolle i mødet med kunder, gæster og medarbejdere. Her skal servicen altid være imødekommende og professionel – også når faste medarbejdere er fraværende.


    Derfor havde Siemens brug for en fleksibel løsning, hvor oplærte vikarer hurtigt kunne træde til ved sygdom, ferie eller travle perioder. Som Mariann Esmann, der er ansvarlig for receptionen, fortæller:


    “Når jeg ringer til Securitas og beder om en vikar, så er det en, jeg ved der er lært op i vores systemer og som kender huset godt. Det betyder, at jeg ikke skal bekymre mig om, at det er en, som ikke har været her før, som ikke kender vores omstillingssystem. Dette giver en tryghed for os og en god kundeservice.”


    For Siemens var det afgørende, at vikarerne både kunne håndtere de praktiske opgaver og levere den samme serviceoplevelse som de faste medarbejdere.

    En receptionist rækker et gæstekort til en besøgende.

    Vores løsning

    Et fast team af oplærte receptionistvikarer

    Securitas leverer et dedikeret flyverteam af receptionistvikarer, som alle er oplært i Siemens’ systemer, processer og arbejdsgange. Det gør det muligt at levere bemanding med meget kort varsel – nogle gange med få timers varsel.


    “Jeg er meget tilfreds med flyverteamet og den løsningsmodel, Securitas har. Det jeg oplever er, at samarbejdet altid er fleksibelt, kundeorienteret og meget professionelt,” siger Mariann Esmann.


    Hun fremhæver især fleksibiliteten og kommunikationen i samarbejdet:


    “Når jeg er kunden, er det virkelig vigtigt for mig, at dem, som sidder på den anden side af bordet, er lyttende, opmærksomme og stiller spørgsmål. Og det gør I.”


    Securitas sikrer, at alle vikarer er opdaterede på ændringer i systemer og rutiner, så de altid kan indgå sømløst i Siemens’ daglige drift.

    En smilende receptionist

    "Når jeg er kunden, er det virkelig vigtigt for mig, at dem, som sidder på den anden side af bordet, er lyttende, opmærksomme og stiller spørgsmål. Og det gør I."

    Mariann Esmann fra Siemens' reception

    Mariann Esmann

    Teamleder for receptionen og omstillingen, Siemens A/S

    Sådan skabte vi værdi

    Stabil drift og tryghed i samarbejdet

    Med Securitas’ receptionistvikarer har Siemens fået en fleksibel og driftssikker løsning, der skaber stabilitet i en travl hverdag. Receptionen kan altid byde gæster velkommen med samme høje serviceniveau, uanset om det er faste medarbejdere eller vikarer på posten.

    “Det er utrolig vigtigt for mig som leder at kunne stå inde for mine medarbejderes professionalisme og at opgaverne bliver løst tilfredsstillende,” siger Mariann Esmann. “Og der kan jeg føle mig tryg med en vikar fra Securitas, fordi de altid er grundigt oplært.”

    Hun fremhæver også samarbejdet med Securitas som åbent og tillidsfuldt:

    “Når jeg er kunden, er det virkelig vigtigt for mig, at dem, som sidder på den anden side af bordet, er lyttende, opmærksomme og stiller spørgsmål. Og det gør I.”

    Skal vi også sikre driften i din reception?

    Kontakt os i dag for et skræddersyet tilbud, der matcher din virksomheds behov.

    Snak med en ekspert
    4343 4388
    Beklager, www.securitas.dk understøtter ikke Internet Explorer. For at bruge vores hjemmeside, så prøv at bruge en nyere browser som Chrome, Safari, Firefox eller Edge.